Wat leuk dat u voor ons heeft gekozen! U zult ervaren dat onze producten op een positieve manier bijdragen aan het welbevinden van uw organisatie. Wij houden van duidelijke communicatie en daarom informeren we u graag over enkele praktische zaken.
Hoe werkt het inloggen op ons klantenportaal?
De standaardlink naar ons klantenportaal is: www.mijn-ten-brinke.nl/crm. De meeste gebruikers maken echter gebruik van ‘Eenvoudig inloggen’, waarbij de inloggegevens veilig versleuteld zijn in de knop ‘Bezoek het klantenportaal’ die u in onze e-mails vindt.
Wilt u liever zelf inloggegevens beheren? Dan kunt u in het klantenportaal de optie ‘Eenvoudig inloggen’ uitschakelen. U maakt dan zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan, waarmee u vervolgens kunt inloggen.

✅ Offerte geaccepteerd
De offerte wordt verwerkt tot opdracht, de producten worden ingekocht en binnen vijf werkdagen neemt een van onze projectmanagers contact met u op. Vervolgens stemmen we een leverweek af.
Een vraag over de levering? Neem contact op met ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.
🚚 Dag van levering | De belangrijkste aandachtspunten:
- Intern bericht: zorg dat uw collega’s geïnformeerd zijn over de levering.
- Om de planten zo min mogelijk te belasten met klimaatwisselingen, parkeren onze medewerkers het liefst dicht bij een (verharde) ingang.
- Onze medewerkers melden zich altijd aan bij de contactpersoon op moment van arriveren.
- Tijdens de levering kan er wat rommel ontstaan, maar we zorgen er altijd voor dat alles netjes wordt achtergelaten.
- Wij zorgen voor het watergeven van de planten.
- Er wordt een controleronde gedaan om ervoor te zorgen dat alles naar wens is.
Een vraag over de levering? Neem contact op met ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.
🪴 Nieuwe planten: dit is belangrijk om te weten

Planten moeten wennen aan hun nieuwe standplaats, wat kan leiden tot vergeling van het blad. Laat dit blad zitten, zodat de plant zijn afvalstoffen kwijt kan.
Wilt u er toch een expert naar laten kijken? Stuur een foto naar ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl) of klantportaal.
Bij de eerste onderhoudsronde, twee weken na de levering:
- Verwijderen we het gele blad;
- Voeden en bewateren we de planten;
- Controleren we of de standplaats nog steeds geschikt is*;
- Controleren we het waterniveau en het waterverbruik van de planten*.
* Alleen i.c.m. een onderhoudscontract.
✂️ Plantonderhoud
Mogen wij zorg dragen voor het onderhoud van uw planten? Communiceer dan intern dat onze onderhoudsmedewerkers periodiek langskomen. Hieronder vindt u een overzicht van onze onderhoudscontracten.
Onderhoud volledig exclusief
Professioneel onderhoud.
- Water toedienen
- Standplaats controle
- Watermeters controleren en vervangen tegen betaling
- Plantvervanging op basis van offerte
Onderhoud volledig inclusief
Volledig zorgeloos groen.
- Water toedienen
- Standplaats controle
- Watermeters controleren en gratis vervangen
- Planten vervangen 100% plantgarantie
Eén week voor onze onderhoudsbezoeken ontvangt u een aanmeldingsmail. Wij streven ernaar om u een vaste onderhoudsmedewerker toe te wijzen. Tijdens de eerste onderhoudsbeurt zal onze collega kennis met u komen maken.
Zorgen over een plant? Op basis van een foto kunnen we het snelst helpen. Stuur een foto naar onze klantsupport via het klantportaal of e-mail (info@ten-brinke.nl).
🍃 Wilt u een plant verplaatsen?
Neem alstublieft contact met ons op. Niet elke plant kan op iedere locatie gedijen vanwege de verschillen in lichtinval. Dit is afhankelijk van de soort plant. Samen zoeken we naar de ideale oplossing!
Heeft u andere vragen of wensen m.b.t. het verplaatsen van planten? Neem contact op met onze onderhoudsmedewerker ter plaatse of klantsupport via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.
🍀 Plantgarantie
Nieuwe planten hebben een wettelijke garantietermijn van 3 maanden*. Bij een onderhoud volledig inclusief contract geldt een garantietermijn van 3 jaar*, tenzij anders overeengekomen. Meer informatie? Algemene voorwaarden.
Is een plant aan vervanging toe? Dan vervangen we deze kosteloos binnen de aangegeven garantietermijn. Onze onderhoudsmedewerker zal een kaartje plaatsen bij de te vervangen plant.
Indien we een afwijkende oorzaak constateren zoals koffie of thee, zullen we dit aangeven. In dat geval kan het voorkomen dat dit niet onder de garantie valt.
* Gaat in op de dag van levering

🧩 Mos
Heeft u een mos product van ons afgenomen? Houd dan rekening met de volgende punten en deel deze met uw collega’s binnen uw organisatie:
- Mos is kwetsbaar, raak het niet aan!;
- Mos geeft in het begin geur af, ventileer de ruimte zo vaak mogelijk;
- Mos heeft geen water nodig;
- Mos heeft geen daglicht nodig.
Zijn er beschadigingen ontstaan? Neem contact op via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.

🧱 Onderhoud plantenwand
Geautomatiseerde watergift
Bij een plantenwand met geautomatiseerde watergift komen wij eens per maand langs om de kwaliteit van de beplanting te waarborgen. Tijdens deze onderhoudsbeurt verwijderen wij geel blad, voegen we voedingsstoffen toe en snoeien we de planten indien nodig. Zo blijft de plantenwand gezond en in optimale staat.
Handmatige watergift
Bij een handmatige watergift is het nodig om twee keer per maand water te geven. Tijdens deze onderhoudsmomenten verwijderen we ook geel blad, voegen we voeding toe en snoeien we de plantenwand indien dit nodig is. Op deze manier blijft uw plantenwand verzorgd en levendig.

🌴 Kunstbeplanting
Voor kunstplanten hebben wij een onderhoudsprogramma. Hierbij bezoeken we u tweemaal per jaar. Gedurende deze onderhoudsbeurt reinigen we de plant van stof en brengen we een UV-beschermende laag aan om de kleur te behouden.
💐 Sfeerdecoratie
Heeft u een abonnement genomen op sfeerdecoratie? Wij zorgen ervoor dat uw decoratie en vaas volgens de afgesproken periode vervangen wordt. Een week vóór de wissel krijgt u hiervan een melding. Onze bloemstyliste maakt elk stuk specifiek naar uw voorkeur. Is het resultaat niet wat u in gedachten had, of heeft u een bijzondere wens?
Neem contact op met ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.

🗓️ Planningszaken
Voor alles wat te maken heeft met de onderhoudsplanning, zoals het doorgeven van vakantiesluitingen of andere zaken omtrent de planning, staan onze medewerkers voor u klaar om assistentie te bieden.
Openingstijden:
Telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 – 17:00.
Veelgestelde vragen:
Geef dit voortijdig aan ons door via het klantportaal, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken.
Wij streven erna om iedere klant een vaste onderhoudsmedewerker te bieden, helaas is dit niet in elk geval mogelijk.
Ja, u ontvangt een week van tevoren een e-mailbericht welke onderhoudsmedewerker wanneer de planten komt verzorgen.
Helaas is het niet mogelijk om planten te vervangen als de temperatuur onder het vriespunt ligt. Er zal op een later tijdstip in overleg een nieuwe afspraak worden gemaakt.
Nog steeds een brandende vraag? Neem contact op met ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.
📊 Administratie
Voor vragen omtrent administratie en financiën kunt u terecht bij onze medewerkers van de administratie.
Neem contact op met ons klantsupportteam via mail (info@ten-brinke.nl), telefoon (0883324000) of klantportaal.
🖐 Algemene zaken
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:00. Voor alle vragen kunt u altijd bij ons klantsupportteam terecht. Daarnaast kunt u op via deze website contact met hen opnemen via de WhatsApp widget rechts onderin, of u kunt direct een bericht sturen naar 06 26 32 95 03.
Wij streven ernaar om uw ervaring met Ten Brinke Interieurbeplanting zo plezierig en zorgeloos mogelijk te maken. Heeft u opmerkingen of suggesties, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Uw tevredenheid is onze prioriteit!
Geniet van uw ontdekkingstocht in de wereld van interieurbeplanting. Welkom bij Ten Brinke!
Team Ten Brinke Interieurbeplanting.