‘De kracht van geurbeleving is enorm. Het minst benutte zintuig in marketing: geur. Een gemiste kans!’
Geur beïnvloedt iedereen. Reuk is het enige zintuig dat een directe invloed heeft op emoties en herinneringen. Geurbeleving triggert, meteen als gasten en klanten bij u over de drempel stappen. De juiste geurmarketing verbetert de klant- en productbeleving. Er zijn diverse onderzoeken gedaan naar de effecten van geurmarketing. Uit deze onderzoeken blijkt duidelijk dat geurbeleving een enorme potentie heeft voor bedrijven en instellingen. Lees hieronder waarom. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem contact op.
De kracht van geurmarketing
Door het ruiken van een aangename geur voel je je direct prettiger. Waarom passen we het gebruik van geur dan nog zo weinig toe in de ruimtes waarin we vertoeven? De kracht van geurbeleving is enorm. Een onderzoek van de universiteit van Paderborn kwam tot de conclusie dat aangename geuren in een winkel, de verblijfsduur met ruim 15% steeg en de koopbereidheid met 14%. Bij grote warenhuisketens zoals IKEA steeg de gemiddelde verblijfsduur tot maar liefst 54%.
Geur behoort tot ons basisinstinct. Ons reukorgaan geeft de sterkste reactie van onze zintuigen. Geuren brengen ons onbewust in verband met een herinnering uit het verleden met bijbehorende emotie. Elke neurologische stemming kun je ondersteunen met geur. Denk maar aan geur van versgebakken brood, het doet iets met je. Met geurbeleving kun je dus een gewenst neurologisch effect bewerkstelligen. Sense to Connect wil geurbeleving toegankelijk maken voor bedrijven en instellingen. Juist omdat er met geurbeleving nog ontzettend veel bereikt kan worden. Desondanks wordt er nog weinig gebruik van gemaakt bij de bedrijfsvoering. Dat is een gemiste kans.
Geurbeleving vertelt het
Er zijn legio geuren die je een goed gevoel geven. De geuren van Sense to Connect ondersteunen positief je gemoedstoestand. Concreet gezegd, kun je met de juiste geur elke sfeer verbeteren, of dat nu werksfeer of elders is. Denk aan zorg, hier kunnen we met geur heel veel bereiken, te beginnen met de entree. Wanneer je een prettige geur ruikt, zul je onbewust langer verblijven wat vaak ten gunste werkt van de zorg cliënt. Wist je dat een aangename geur in het casino ervoor zorgde dat het publiek 45% meer geld in de gokautomaten stopte? Ook in de zakelijke omgeving is het waardevol. Geur is namelijk een doeltreffend middel om bijvoorbeeld concentratie of prestatie te verhogen. Maar in een stressvolle omgeving kun je ook het algemeen welbevinden verbeteren. Daarnaast stimuleren bepaalde geuren de creativiteit. Bovenal kun je negatieve emoties verminderen of angst dempen. Daardoor is het perfect toepasbaar in de zorg en de medische wereld. Denk aan een wachtruimte bij een tandartspraktijk. Tot slot zijn er geuren die onaangename geurtjes maskeren en bacteriën uit de lucht verwijderen.
Hoogwaardige geuren
Elk geur heeft haar eigen kenmerken. Er zijn meer dan 1.000.000 combinaties mogelijk om een geur voor zintuigbeïnvloeding te componeren. Sense to Connect heeft haar geuren geclusterd naar effect. Dat maakt de keuze makkelijker. Deze hoogwaardige geuren vinden hun origine in natuurlijke essentiële oliën. Bovenal zorgen onze geurmachines voor een gelijkwaardige verspreiding in de ruimte. Door een verfijnde verneveling zweeft de geur op de aanwezige luchtlagen. Enerzijds beweegt de geur hierdoor op een natuurlijke wijze door de ruimte. Anderzijds blijft de geur daardoor lang hangen. De geurmachines zijn geschikt voor ruimtes van 60 m² tot 15.000 m² en groter. Ze kunnen ook aangesloten worden op een luchtventilatie systeem. Het design is strak en past in elk interieur. De eerste aanschaf bestaat altijd uit een geurmachine met geur. Alleen zo kunnen wij kwaliteit garanderen.
Meer weten? Bel ons op 088 3324 000 of mail naar info@ten-brinke.nl